J E N N I F E R

Jealousy

Kategori: Tänkvärt

Vad är det här för korkad fråga?

Klart som sjutton att min partner (om jag nu hade haft någon, haha) hade fått åka på kryssning. Varför inte?
För om man är tillsammans med någon så litar man på varann och då vill man inte hoppa på någon random person av det andra könet för att man råkar vara på kryssning.

Man kan inte tacka nej till allt som innefattar att man skulle kunna träffa en annan. Tänk vad mycket saker i livet man hade missat i så fall! Då borde man ju rimligtvis inte låta sin partner gå ut med kompisarna och parta en kväll? Då borde partnern inte få åka iväg på konferenser/föreläsningar/kickoffer med jobbet? Då borde partnern inte få gå ut och äta eller på bio? Ellerhur!?

Jag blir helt chockad när jag läser kommentarerna till inlägget jag länkade. Cirka hälften av de som svarat på frågan säger att de inte skulle låta sin partner åka. Det får mig verkligen att undra hur svartsjuka och paranioda dessa människor egentligen är. Klart att risken finns att han/hon träffar en annan där, men vad jag försöker säga är att den chansen/risken finns varje dag. Så fort man går utanför dörren. Och om man nu skulle förbjuda sin partner att åka på kryssning, då tycker jag att man likagärna kan göra slut. Då har man inte något hälsosamt förhållande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: