J E N N I F E R

Bebis?

Kategori: Tänkvärt

Kollade på Vakna med TheVoice nyss och då hade dom nån såndär sexexpert där & man fick ringa in och ställa frågor. Det var en tjej som ringde in och ställde frågor om graviditet osv eftersom hon trodde hon var med barn. Fjorton år var ungen! FJORTON! Shit...
Jag hade aaaaldrig velat ha barn nu ju, tänk för 6-7 år sedan då. Nevereverever!

Jag skulle dock aldrig kunna göra abort, men då får man ju se till att inte bli gravid heller.
Så enkelt är det ju!

Abort är okej när det gäller våldtäkt och sådana saker, men inte bara för att man är för lat eller slarvig för att skydda sig på annat sätt. Det borde vara förbjudet... Tycker jag!

Hehe, nu blev det vettiga tankar, men jag blev så chockad när jag insåg hur liten jag egentligen var när jag var 14.


Kommentarer

  • Morsing säger:

    Jag tror inte heller jag skulle göra abort om jag blev med barn idag, även om jag inte är särskilt sugen på att ha barn just nu.

    Dock tycker jag det är ett val som är upp till var och en. Alla kan göra misstag även om det är klantigt, och kanske har man verkligen inte råd med ett barn, eller så är man typ fjorton och sabbar inte bara sitt eget liv, utan även sitt barns genom att föda det.

    Vissa klarar ju sig utmärkt som får barn unga, men det är nog betydligt fler som inte gör det tyvärr.

    2010-02-10 | 14:48:41
    Bloggadress: http://tana.blogg.se/
  • Sanne säger:

    Jag vet inte om jag skulle kunna göra abort, samtidigt som jag vet att jag inte och då menar jag verkligen inte vill ha barn just nu. Inte sugen/mogen på det för 5 öre. Hellre abort då, och få barn när man vill ha det!

    2010-02-10 | 19:38:28
    Bloggadress: http://sanneelisabeth.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: