J E N N I F E R

Never go back?

Kategori: Tänkvärt

Efter att spenderat en hel dag i sängen, där mitt största problem vart att bestämma vilken serie jag skulle se näst (True Blood, HIMYM eller GossipGirl?) & gjort typ 1000 facebook-quiz som har berättat hela min framtid (Jag kommer gifta mig 3 okt 2010 med någon som heter Mike, få 2 barn, vara prinsessa på Halloween, jobba som doktor och tatuera in en enhörning någonstans!) - då börjar man tänka på mer vettiga saker till slut!

Just nu sitter jag och tänker på förhållanden. Jag såg på GossipGirl och började tänka på det där med "en andra chans". Att bli tillsammans pånytt när man redan gjort slut en gång & ge killen/tjejen en ny chans. Vad ska man tycka om det?


Det är absolut inget för mig. Jag tycker det är ganska så korkat. Om man vart tillsammans och misslyckats, så är det ju en mening med det! :) Det är ingen idé att älta och försöka gång på gång. Kanske funkar det för en del - men då måste bådatvå förändrats ganska mycket för att det ska göra det!

Jag har jättesvårt att göra slut med någon, på grund av detta. För om jag tar det steget, då är det verkligen slut. Jag gråter ut och sedan går jag vidare. Ibland känner jag mig nästan känslokall, men det fungerar så... Jag kan inte sitta och hoppas på att han kanske ska komma tillbaka osv, för då kommer man aldrig komma över honom. Slut är slut, punkt!

Sen är man antingen vänner eller inte. Jag gillar att prata med mina ex, men det har alltid kännts rätt fel att träffas och umgås då han/jag har träffat någon ny. Fast så har jag kommit på att: ex är de som det är minst chans överhuvudtaget att jag börjar dejta. Så varför inte vara vän med sina ex? :) I like that idea!!

Kommentarer

  • Lovisa säger:

    Har man en gång gjort slut då är det slut. Sen en annan sak om man tvekar eller det kommer något emellan, då är det lättare om man inte gjort slut officiellt, men att göra slut då är det verkligen slut. Skulle inte vilja att det tog slut med min kille nu och sen blir vi ihop senare. Skulle kännas så konstigt. Största frågan jag får är ''och vad har han gjort under tiden?'' och han får säkert samma. Så nej, det går inte hem med att göra slut och sen ta tillbaka, i alla fall inte hos mig!

    2009-09-30 | 07:38:12
    Bloggadress: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här: