J E N N I F E R

Stupid stupid

Kategori: Roligheter

Vissa människor är bara rent av korkade.
Jag hittade den här artikeln på Aftonbladet imorse.

En man har åkt till Turkiet och tagit med sig sitt mobila bredband och så råkade han upptäcka att det fungerade att använda där. Så han surfade under hela semestern och när han kom hem så fick han en räkning på över 40000kr. Hur kunde det ens komma som en chock?


För det första är ett mobilt bredband precis som en mobiltelefon, det kostar mer utomlands. För det andra så har mobila bredband en spärr som man själv, måste ringa in till kundtjänst för att plocka bort. Vilket han måste ha gjort. ÄNDÅ har Allmänna Reklamationsnämnden gett honom rätt och Telia kommer att avskriva hans faktura. Tjena!

Jag förstår att det kanske ser bättre ut om Telia bara tar bort skulden.  Och att man bryr sig om sina kunder osv. 
Men samtidigt är det ju mannen själv som har tagit bort spärren och använt det utomlands! Då är det ju bara löjligt att Telia ska behöva betala.

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Jo, jag läste det där jag med och det är ju inte direkt första gången tidningarna tar upp det. Jag förstår inte riktigt vad folk tänker med. Kan de verkligen vara så puckade eller försöker de bara få operatörerna att betala?

    2009-04-13 | 21:17:45
    Bloggadress: http://bumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: